Tartalomjegyzék:
Bevezető
1. A GYERMEKI RAJZFEJLŐDÉS FŐBB SZAKASZAI
A) Firka korszak (1–3 év)
B) Képzeletszerű rajzolás vagy intellektuális realizmus korszaka (3–9 év)
C) Természetszerű ábrázolás vagy szemléleti realizmus korszaka (9–15 év)
D) Az emberábrázolás fejlődése
2. RAJZ ÉS SZEMÉLYISÉG
3. GYERMEKRAJZOK VIZSGÁLATA
A) Módszertani megfontolások és általános alapelvek a gyermekrajzok megközelítésénél
4. A RAJZOK FORMÁLIS, GRAFOLÓGIAI VIZSGÁLATA
A) Vonalminőség (nyomáserősség, vonalszélesség, vonalvezetés, vonalhosszúság, felületkezelés)
B) Térhasználat (térfelosztás, méretarányok, részletezés, arányosság, ritmikusság)
C) Formaalakítás (határozottság, formaalakítás módozatai, egyediség, formaalakítás ritmusa, formák összhatása)
5. AZ EMBERRAJZOK TARTALMI, SZIMBOLIKUS JELENTÉSÉNEK VIZSGÁLATA
A) Az emberalak általános megközelítése (nagyság, térfelhasználás, testtartás, nem, arányok, vonalvezetés)
B) Konfliktusjegyek (javítás, satírozás, megerősítés, kihagyások)
C) A test egyes részeivel kapcsolatos értelmezési lehetőségek
D) Emberrajz és iskolaérettség
E) Emberrajzon tapasztalható emocionális faktorok
6. CSALÁDRAJZOK TARTALMI, SZIMBOLIKUS JELENTÉSÉNEK VIZSGÁLATA
A) A családrajzok története, főbb típusai
B) Családrajzok tartalmi jelentésének vizsgálata
1) A családrajzok módszertani és értelmezési megközelítése a „saját családrajz”, „egy családrajz” vonatkozásában (sorrendiség, csoportmegjelenítés, térbeli távolságok, méretviszonyok, emberalakok megjelenítése, elhagyások, javítások, rontások)
2) Kinetikus családrajz (cselekvések, interakciók, interakciós akadályok)
3) Állatcsaládrajz
4) Elvarázsolt családrajz
C) Testvérféltékenység a családrajzokon
D) Dinamikus rajzelemzés
Értékelések
Még nincsenek értékelések.